Notícies de Ciutat Vella

El carnaval consisteix a disfressar-te d’algú que no ets i viure públicament l’engany: et permet fins i tot expressar el conflicte durant uns dies perquè al capdavall, la resta de l’any, torni a imposar-se l’ordre establert. Com a festa ritual és extraordinàriament persuasiva, i ho prova el fet que se celebri a bona part del món amb molta popularitat i alegria.

A l'any 2013 el ple del districte de Ciutat Vella votava a favor de la proposta de la Plataforma LGTBIcat de canviar el nom de la Glorieta dels Múusics del Parc de la Ciutadella pel de GLORIETA DE LA TRANSSEXUAL SÒNIA. L'acord que va ser proposat pel Front d'Alliberament Gay de Catalunya (FAGC) era fruit del reconeixement històric a un terrible assassinat transfòbic que es va produir el 6 d'octubre de 1991 per un grup de skins nazis a la transsexual Sònia que dormia a la glorieta.

Creiem que els òrgans de la CUP de Barcelona a qui va arribar la informació d’aquest conflicte, abans d'emetre cap posicionament, haurien hagut d'informar i comptar amb la col·laboració de l'assemblea de la CUP Casc Antic-Barceloneta, cosa que lamentem que no s'hagi produït. Creiem també que, igual que es va fer amb el treballador afectat en aquest conflicte, la CUP hauria d'haver-se reunit amb la junta de la Casa de la Barceloneta 1761, entitat formada per veïnes i veïns del barri que dediquen el seu temps lliure de manera desinteressada a dinamitzar aquest equipament cultural del barri.

En paraules de la professora d’autodefensa Karin Konkle, aprendre autodefensa vol dir aprendre a gestionar el nostre espai personal. Totes ens hem trobat en situacions en què hem sentit que no es respectaven els nostres límits o la nostra llibertat com a dones. Per això, autodefensa feminista vol dir sentir-te lliure per dir NO quan vols dir NO, o dir SÍ quan vols dir SÍ.

Suposem que la il.lustre institució del districte de Ciutat Vella és innocent i ens contempla a totes com a tals perquè, si no és així, faríem bé de preocupar-nos: la flamant pàgina “Al Gòtic hi ha de tot”, que s’ha estrenat recentment, pretén informar dels comerços que assisteixen a les 14 000 veïnes d’aquest barri amb la premissa aquesta: que hi ha de tot.

El dimecres 23 al vespre, mitja hora abans de la convocatòria de l’acte, queia una d’aquelles pluges sobtades que alteren la ciutat. Als carrers només algunes siluetes previsores caminaven sota paraigues i les clavegueres feien crèixer tolls al seu voltant, com si no els hi quedes aire. Les ponents van anar arribant i, a part d’un parell o tres de militants del nucli Raval-Gòtic amb els cabells xops, només van trobar una rotllana de cadires buides.

PROPOSICIÓ

Portem al plenari una proposició per habilitar un o més espais que, en franges horàries preestablertes, haurien de servir a la venda ambulant, acabant així amb una inèrcia represiva que s’ha demostrat inútil.

Descarrega la proposició espai de venda ambulant

PREC

Pàgines