Prou xenofòbia i prou violència masclista. Ni a Ciutat Vella ni enlloc!!

A finals d’agost es va produir un altre atac racista al barri de Casc Antic de Barcelona. Dos homes vinculats a grups d’extrema dreta van increpar i agredir físicament una família perquè la dona duia un nicab (vel integral islàmic). La dona, que estava embarassada, va arribar a rebre un cop de peu a la panxa.

Aquesta greu agressió es produeix desprès d’un estiu marcat per la polèmica, provinent de l’Estat francès i alimentada pels mitjans de comunicació de l’Estat espanyol, sobre l’ús del burkini a les platges. Una polèmica que suposadament neix en nom de la defensa dels drets de les dones, però que en realitat amaga una islamofòbia de gènere que pretén, un cop més, decidir sobre el cos de les dones i la manera en què han de vestir.

La prohibició de l’ús de determinades robes en l’espai públic no només alimenta la islamofòbia en unes societats occidentals que veuen com creix la ultradreta, sinó que pot excloure a moltes dones d’un dret fonamental com és l’ús de l’espai públic, per exigir-les que escollin entre el seu dret al propi cos i a la pròpia imatge (seguir fent servir el nicab) i el seu dret a anar a la platja, al carrer o als edificis públics. Condemnar algunes dones a quedar-se recloses a les seves llars és violència. Es crea així la paradoxa de que, per “defensar” els drets de les dones, es reprimeixen els drets d’aquestes mateixes dones.

No és difícil imaginar la relació que hi ha entre aquest tipus de polèmiques i les agressions racistes que s’han produït arreu d’Europa en els darrers mesos. Proliferen les ideologies feixistes on els companys i companyes musulmanes (o d’origen àrab o magrebí) són col·locats en el punt de mira com l’enemic de la classe treballadora (“lladres de llocs de treball”, “terroristes”), mentre els explotadors i els vertaders mestres de la guerra contemplen alegrement l’escena des dels seus despatxos.

Nosaltres sabem qui mereix la nostra solidaritat i quines actituds hem de combatre. Igual que vam fer front al feixisme fa uns dies a Gràcia, ho tornarem a fer quan calgui. No tolerarem que cap agressió racista quedi impune als nostres barris. Tampoc tolerarem els discursos que utilitzen els drets de les dones per justificar la xenofòbia. Lluitarem contra les dominacions de raça, gènere i classe.