La CUP de Ciutat Vella, amb la vaga universitària del 26-F

La militància del districte de Ciutat Vella de la CUP manifestem el nostre suport i solidaritat amb les organitzacions de l’Esquerra Independentista que han convocat vaga dijous vinent, 26 de febrer, a escala universitària: la COS hi convoca el professorat i el PAS de la Universitat de Barcelona (el Campus d’Humanitats del Raval és al nostre districte), i, el SEPC, les estudiants de totes les universitats (la Universitat Pompeu Fabra i la Ramon Llull també hi estan establertes).

Malgrat que l’objectiu formal de la vaga és denunciar l’aprovació per part del Consell de Ministres espanyol de la modificació de les durades de graus i màsters de 4 anys+1 a 3+2, la protesta implica explícitament una crida a l’autoorganització col·lectiva per aturar l’aplicació de l’Estratègia Universitària 2015, és a dir, el desmantellament de les universitats públiques a partir de principis profundament mercantilitzadors que afecten diversos àmbits: l’organització i el funcionament de les universitats, el seu model de gestió, la planificació de la docència i la recerca i l’oferta acadèmica, la perpetuació de la precarització laboral d’un elevadíssim percentatge de professorat, la seva impossibilitat d’avançar en la carrera docent i investigadora, l’afebliment gradual dels canals formals de participació democràtica de professorat i PAS, la privatització de recursos, espais i serveis públics, la transferència de diners públics cap a institucions privades, l’augment sostingut de les taxes com a mitjà econòmic segregador que està expulsant l’alumnat de classe treballadora fins i tot de les universitats públiques, i un llarg etcètera. Tot plegat d’acord amb els interessos de corporacions financeres privades, amb la participació activa de les majories polítiques parlamentàries i amb la passivitat d’un sindicalisme groc que es nega a articular alternatives de lluita per aturar el que albirem que pot esdevenir el cop de gràcia definitiu a la universitat pública dins l’actual marc social capitalista.

Així, doncs, animem treballadores i estudiants dels nostres barris a acudir massivament a la manifestació del dia 26 a Plaça Universitat, a les 12 del migdia (professorat i PAS s’aplegaran a Pl. Universitat cantonada amb Aribau).

Barcelona, 21 de febrer del 2015

PER UNA UNIVERSITAT PÚBLICA AL SERVEI DE LA MAJORIA SOCIAL TREBALLADORA DE CIUTAT VELLA, ORGANITZA’T I LLUITA!!!