Taller Gratuit d'Autodefensa per a Dones al Casal de Barri Pou de la Figuera

Des de la CUP Casc Antic – Barceloneta, sabem que per garantir els drets i les llibertats de les dones als nostres barris no podem quedar-nos esperant a que altres ens protegeixin, sinó que la nostra seguretat passa pel nostre propi apoderament, autoconfiança i autoorganització. Per això, hem organitzat aquest taller d’autodefensa per a dones, per a tu, per a ella, per a totes les dones que creguin que ho necessiten.

En paraules de la professora d’autodefensa Karin Konkle, aprendre autodefensa vol dir aprendre a gestionar el nostre espai personal. Degut a les relacions de dominació que s’estableixen en societats heteropatriarcals com la nostra, totes ens hem trobat en diferents moments de la nostra vida en situacions en què hem sentit que no es respectaven els nostres límits o la nostra llibertat com a dones. Per això, autodefensa feminista vol dir sentir-te lliure per dir NO quan vols dir NO, o dir SÍ quan vols dir SÍ.

En aquest curs, rebràs nocions bàsiques sobre com fer servir tant la teva ment com el teu cos (llenguatge corporal, to de la veu, moviments...). L’autodefensa no necessàriament implica l’ús de la força, però és fonamental una bona connexió entre cos i ment. De manera progressiva, anirem aprenent a través de simulacres a mantenir la calma, desenvolupar la consciència de l’espai, posar límits, o fins i tot a enfocar la nostra potència física per respondre a un atac o agressió.

El curs es desenvoluparà durant dos matins consecutius de dissabte, concretament el dissabte 29 d’abril i el dissabte 6 de maig, ambdós diesde 10:00 a 14:00h, al Casal de barri Pou de la Figuera (carrer Sant Pere més baix, 10).

El taller s’ofereix de manera gratuïta per a dones majors de 16 anys (les dones menors de 18 hauran de presentar un full de consentiment del tutor o tutora). Les places són limitades, per tant, et demanem que facis la inscripció només en cas d’estar segura que podràs assistir a les 8 hores de taller.

Si vols assistir al curs, només has d'escriure al següent correu electrònic i seguir les indicacions que rebis: [email protected]