Els seus plans, la nostra misèria ! Ciutat Vella es rebel·la

Ciutat Vella és el districte que més pateix la massificació turística a la ciutat de Barcelona. Malgrat això, l’ajuntament de Barcelona (mitjançant un pacte entre CiU i PP) ha decidit aprofundir en la estratègia d’una Ciutat Vella dissenyada a la mesura dels lobbys hotelers. Així, el passat 24 d’abril es va aprovar en Comissió de Govern la “modificació” del Pla d’Usos de Ciutat Vella, poc després què els mateixos partits aprovessin la creació d’una marina de luxe al Port Vell de Barcelona, robant l’accés al mar als barcelonins i barcelonines. Ambdós processos han mostrat la mateixa opacitat i falta de consens. Totes aquestes iniciatives no són fets aïllats, sinó que responen a una estratègia de venda de la ciutat al sector privat en detriment de les necessitats dels veïns i veïnes de Ciutat Vella.Davant del conjunt de plans urbanístics (Pla del Paral·lel, reforma del Port Vell en port de mega-iots de luxe, PERI Barceloneta, el recentment aprovat Pla d’Usos de Ciutat Vella) que està promovent el govern municipal, la CUP de Ciutat Vella reivindica un model de ciutat diferent on es tinguin en compte els interessos de les i els veïns del districte per damunt dels interessos del sector privat, i on s’escolti la seva veu a l’hora de dissenyar les polítiques urbanístiques.Per això, la CUP dóna suport a la manifestació que es celebrarà el proper 11 de maig sota el lema “Els seus plans, la nostra misèria! Ciutat Vella es rebel·la – Cap pla sense veïns, cap veí fora del barri!”, i fa una crida a la mobilització en els propers actes que es convoquin.Hores i llocs de la convocatòria:
17:30h Plaça de la Barceloneta
18:30h Port Vell (davant del Museu d’ Història de Catalunya)