3 dones drogades i agredides sexualment als nostres carrers (Cap agressió sense resposta)

Ahir, 18 de marc, un home de 34 anys va ser detingut a Ciutat vella per drogar tres dones i agredir-les sexualment. Segons sembla, era la seva manera habitual de violar dones (notícia). Aquest cop és maltractament i violació. Al districte de Ciutat Vella. I qui n’és l’autor? Té un local a Ciutat Vella, però encara no han revelat la seva identitat. És clar, la presumpció d’innocència sembla funcionar d’entrada per alguns però no per d’altres.

Des de la CUP de Ciutat Vella volem denunciar aquest fet i tants d’altres similars que ocorren al nostre districte i ni tan sols són notícia. Agressions fruit d’un sistema patriarcal que és violència, maltractament, opressió, assassinat. Cal dir que aquests fets a Ciutat Vella s’afegeixen al dramàtic nombre de dones assassinades als Països Catalans i a l’Estat espanyol durant el 2014: cinc dones assassinades als Països Catalans i 26 a l’Estat (cinc d‘elles en les darreres 48 hores) (l’Estat francès no fa publiques les dades d’assassinats masclistes). Xifres que semblen naturalitzar-se fàcilment, de tan acostumades com estem a sentir notícies sobre violència masclista. Però no podem restar de mans plegades davant d’aquestes morts, dones assassinades pel sol fet de ser-ho. Són assassinats polítics, no casos aïllats i accidentals. Amb víctimes i culpables concrets, resultat brutal del sistema patriarcal, el qual imposa rols diferents als homes i a les dones, i produeix relacions de poder i desigualtat a través d’un imaginari en el que els cossos de les dones poden posseir-se i es legitima la violència sobre elles, tot amb l’estreta col·laboració dels mitjans de comunicació.

I és que el patriarcat mata. De cop, o dia a dia, quan ens invisibilitza, sotmet, viola, menysprea i oprimeix, amb la complicitat necessària dels que només s’indignen davant els fets més flagrants però no estan disposats a qüestionar-se i a denunciar els beneficis i privilegis que els proporciona.

Us buscarem. Als vostres locals, als nostres carrers, a tot arreu.
Cap agressió sense resposta!
Visca la lluita feminista!